Middag, lunch och trädgården

I går så hjälpte Calle min pappa att sätta in ett fönster i deras förråd, så då blev det självklart middag hos dem. Maten var god, efterrätten också. När man äter middag så blir det vin till maten och när det är vin till maten så får man snällt stanna kvar hos dem, så dagen här hemma på Gåsvik har blivit ganska kort.

Jordgubbar till efterrätt

Vi har i alla fall hunnit med att bjuda  Svärmor och Husse på lunch och ge dem en guidad tur i trädgården. Det var ett tag sedan de besökte oss sist. Whoopi blev lite besviken över besöket för de hade lämnat varghunden Gorm hemma. Han hade varit på en långpromenad med hundkompisen Agnes och Husse. Gorm är 8 år och det är ganska gammalt för en varghund så han blir lätt trött så de tyckte att det var bättre för honom att vara hemma och vila ut.

I trädgården händer det saker hela tiden. Nu har en doftpion slagit ut och det är första gången den blommar så det var kul att se. Nere vid Irisen har det kommit några underliga "blad". Minns inte vad jag planterat, men nu blommar den och är vacker.











Lilla My gillar att promenera i trädgården, men hon håller sig på behörigt avstånd!

Kommentarer

  1. Men hallå, så kul att du hittat min blogg..
    Välkommen, kul med någon som pysslar som jag gör...

    SvaraRadera
  2. Ja, att jag hittade din blogg har jag enbart Lisa H att tacka för. Hon lär mig allt jag kan om att blogga..Haha jag kommer att fortsätta att läsa din blogg. Jag gillar korten och de korta texterna. Själv så är jag, som du kanske märker, en som skriver låååånga texter!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar