Matinspiration

I går, under min ledighet på dagen, hjälpte jag min syster att förbereda maten till hennes äldsta sons 20-års kalas. Jag gjorde hummus, noppade jordgubbar och gjorde tomat och mozzarella spett. Till det så skulle det bjudas på grillad kyckling och mammas franska potatissallad. Syster tog hand om Whoopi åt mig när det var dax att åka och arbeta igen. Kalaset började vid 18-tiden och jag slutade inte för ens 1900, så när jag kom var nästan alla mat uppäten, men det fanns så att det räckte till mig. Självklart så blev det tårta oxå. En härlig jordgubbstårta!




Eftersom vi höll på med maten vid lunchtid så åt vi en lätt lunch: Stekt aubergineskiva med ost, tomat och lök till. Det var så gott så jag bjöd Calle på det i dag, men för att göra den lite mer matig så la jag oxå på en skiva parmaskinka. Calle gillade det!


Kommentarer