Handarbetad sänggavel

När min brorsdotter fyllde 13 år i April, så fick hon en säng i födelsedagspresent från farmor och farfar. Något saknades dock. En sänggavel! Så i snart två och en halv månad har jag letat efter ett tyg och förra veckan köpte jag ett härligt blomtyg ifrån IKEA, tror att det heter Fredrika.

När jag åkte till jobbet i morse så hade jag bilen lastad med plyfaskiva, skruvdragare, häftapparat och en sticksåg. Jag har  arbetat lite på gaveln i dag och så här har det gått!

Plyfa obearbetad



"Fredrika"











Först så hade jag tänkt att göra en helt rak gavel, men jag tror att det här blir bättre. Tycker själv att det ser bra ut när jag slängde tyget över den färdig sågade gaveln.


Bearbetad plyfa
Med tyget!














Jag ska använda hennes gamla madrass som stoppning, så jag hoppas att mamma och pappa kan hämta hem den till onsdag. Fortsättning kommer att följa på detta inlägg när jag har gjort något mer på gaveln!

Kommentarer