Äntligen, äntligen, äntligen

är jag klar med den stora odlingsbädden och sparrislandet! Allt blev precis som jag tänkt mig och till och med lite bättre! Jag hade aldrig tänkt på att jag hade tegelstenar som jag kunde lägga runt sparrislandet, men kom på det medan jag arbetade med det.

























I växthuset växer det så att det nästan knakar. De förut så klena tomaterna (se inlägg "Stukad dator och klena tomater") börjar bli riktigt kraftiga, en del har börjat blomma. Gurkan som jag själv sått, är det bara 3 av 5 kvar av och de är väldigt klena, så jag har köpt en ny, stor, fin gurka! Chilin och paprikan som jag oxå sått själv, tar det lugnt, men det gör inget för chilin och paprikan som jag fått växer desto bättre!






 I landet så växer somligt väldigt mycket. Jag tror inte att jag någonsin har haft så stora spenatblad som jag har i år! Andra saker växer knappast alls, som min squash, den är ytte pytte liten, men, den har börjat blomma och det är vi glada för!



Kommentarer