Sparris, sparris och sparris

Förra året när jag planterade sparris var jag lite rädd för hur rådjuren skulle behandla den, äta eller nonchalera. Som tur var visade det sig att rådjur inte äter sparris (vilka idioter). Men, för säkerhets skull så satt jag sparris både ute och inne i det provisoriska växthuset. Så här ser de ut nu:

De utvecklas olika, men bägge utvecklas iallafall och det är ju liksom det som är huvudsaken!
Lite av årets sparris har jag redan planterat ut, vet inte om det var så bra, för den ser lite konstig ut, grådassig, kan ha varit kölden här om natten som orsakat det. I vilket fall så väntar jag med att plantera ut det jag har kvar av försådd sparris. Den har nu fått flytta ut till växthuset. Så här ser den ut:

Jag ska inte ha hela skogen, min mamma, moster och Tina ska ha lite var. Jag har hunnit göra mer grejer i trädgården i dag, bl a så är landet som jag började med för två veckor sedan, nu nästan klart. Kanske 1/6 kvar, det fixar jag lätt nästa helg!
Tills vi hörs igen, Ha det bra!

Kommentarer