Regn, regn, härliga regn

......men nu håller det på att torka upp.
Dagen har mestadels spenderats i tv-soffan, allt för det ihållande regnet och en lätt bakfyllas skull! I går däremot, jobbade jag jättehårt med att gräva rabatt vid infarten och det ska ju bli en stor rabatt så fortfarande har jag mycket kvar att gräva. Jag tror att det mesta av det grävande får vänta till nästa vår.
Det är många grästuvor som ska kärras bort, men som tur är så ska de inte så långt. Jag lägger dem upp och ned på stenmuren, sen så ska jag plantera taklök i dem! I alla fall så har jag fått ner Lejongap och sommar Aster i jorden och gjort plats för Dahliorna. Hoppas att det inte är för tidigt för Lejongapen och Astrarna. Har faktiskt ingen aning om hur de tar köldknäppar. Någon som vet?
I rabatten så ser man blå Förgätmigej, kanske inget konstigt att de är blå, men jag undrar om det är vanligt att det kommer rosa förgätmigej bland de blå? Jag har, tills igår aldrig sett det förut.

Om det inte är vanligt, vad beror det då på att de blivit rosa?



Medan jag arbetade i rabatten  fick jag besök av en del djur och insekter. Två stycken var beredda att posera för ett kort.


Grodan känner jag igen, men den lilla gröna insekten med röd/oranga prickar på har jag aldrig tidigare sett.

Kommentarer