Jag har glömt att berätta

Att jag har köpt ett Olivträd. Jag köpte det på Coop i Märsta efter att ha tänkt och sedan ångrat och sedan Calle sagt; Ja, men varför köpte du inte det! Så slog jag alltså till och köpte, inte bara ett träd, utan ett träd med medföljande skott! Jag tror att om jag hade plockat bort löven i krukan så hade skottet synts bättre, men jag tror att ni förstår! Nu gäller det att först och främst överleva sommaren, sen får vi se hur det går. Jag har hittat en ganska bra sida på nätet som beskriver hur det ska skötas. Om det är någon av er därute som är en fena på Olivträd, så var inte blyga. Jag tar gärna emot skötselråd.


När jag idag pysslade om tomaterna och gurkorna så passade jag på att ge mitt lilla Granatäppelträd/buske en större kruka. Det är min mamma som drivit upp Granaten. Jag har ingen aning om hur Granater ska tas om hand, men jag kan tänka mig att det borde vara på liknande sätt som Oliver då de växer på ungefär samma breddgrader.
Tips tas tacksamt emot!

Kommentarer