Dagens resultat

I dag så har jag hunnit med mer i trädgården än vad jag trodde att jag skulle göra. Vi kom igång mycket senare än vad vi hade tänkt oss och sen så var det ju ett F1 lopp som tog två timmar ifrån trädgårdsarbetet. F1 är nämligen den enda sport som Calle och jag följer slaviskt. Om det går att undvika så missar vi inte ett lopp!
Men, men, medan Calle klippte gräset så arbetade jag vid båten. Först så vände jag den, sedan så grävde jag en ränna för båten att vila i. Det blev riktigt bra. När båten var på plats så började jag fylla upp den med grästuvor ifrån framsidan. Jag tog vår lilla trädgårdstraktor, åkte till framsidan, lastade flaket fullt, tuva för tuva, åkte tillbaka till båten och lastade ur tuvorna och ned i båten med dem. Ett lass räckte precis. Tog de tidningar som jag hade och lade ett tjockt lager över tuvorna, jag hade inte tidningar så att det räckte till hela båten, på tidningarna la jag en säck jord så att tidningarna hålls på plats.
När dagens arbete på båten var klart så började jag plantera ut squashen, potatis, purjolök och min kål. Jag har täckt in både kålen och squashen med fiberduk, hoppas att det räcker om det kommer en köldknäpp.
Här kommer några bilder på hur allt blev.


Kommentarer

Skicka en kommentar