Inlägg.

Skulle göra ett inlägg i dag, så verkar de ha ändrat på hur man gör. Inte schyst för en nybörjare som mig. Jag har ju knappt lärt mig hur det fungerade förut, för bara 2 dagar sen.
Skulle visa bilder på min nya, långt ifrån klara, men ändå påbörjade odlingsbädd. Tänkte lägga de två bilderna bredvid varandra men det lyckades jag inte med, så det blir bara en bild tagen med min mobil så det är inte den bästa bilden.
I söndags var Calle och jag till en kompis och hämtade hästskit.
Tyckte att jag hämtat mycket, men hittills så har allt utom två ikeapåsar gått åt och de två påsarna skall räcka till resten! Vet inte heller om jag har tillräckligt med björklöv att bottna med, i värsta fall så får jag göra klart den nästa vår.
Om man anstränger sig så kan man se pinnarna som visar hur stor den kommer att bli. Jag behöver all yta som jag kan få eftersom jag vill odla kål och det kräver en hel del yta.
Om man anstränger sig lite mer och tittar mot den första eller bortersta odlingsbädden så ser man mitt kåltält. Alldeles för litet för all kål som jag har tänkt mig. Behöver minst två till lika stora tält till. Det blir till att bygga och sy i påsk. Får komma ihåg att köpa tyll i veckan! I morgon åker jag och arbetar, så då hinner jag handla men inte jobba i trädgården, torsdag arbetar jag också, men på Långfredagen är jag ledig. Kanske hinns något trädgårdsarbete med då? Vi håller tummarna, jag och Whoopi.
Tills vi hörs igen, ha det!

Kommentarer