Handarbete

Hösten 2009 så hade morgonpasset en gäst som sysslade med handarbete och morgonpasset gänget började handarbeta. Sedan var det någon som kom på att deras lyssnare skulle virka mormorsrutor som morgonpasset kunde sätta ihop till en pläd som kunde auktioneras ut på musikhjälpen den vintern. Jag började inte virka då, men ett halvår senare så hittade jag restgarner hos min mamma och då började jag virka mina mormorsrutor. I början virkade jag utan plan och efter ett tag så tyckte jag att restgarnet var så tråkigt så jag åkte till en garnaffär och köpte ett yllegarn som jag gillade. Fortfarande så virkade jag utan plan.
När jag arbetar med att köra buss i linjetrafik i stor Stockholm så har jag ganska många korta pauser och under dessa pauser så virkade jag. Som jag virkade! Jag kom på att jag skulle göra något kul av rutorna och detta är resultatet! Hade jag kommit på att det skulle bli en "bild" lite tidigare så hade den blivit ännu bättre, men jag är nöjd!
Den är inte klar ännu, jag håller på att virka gråa rutor som ska bli en ram runt, jag är nästan klar med dem men jag har kommit på att det finns så många andra roliga saker att tillverka, bl a tofflor och dessa tofflor ska magen Morgan få! Japp, jag ska bli bonus mormor vilken dag som helst. Även magen Morgans mamma och pappa har fått ett var sitt par tofflor och en baby filt är nästan klar men finns inte på kort ännu!
Tills vi hörs igen, Ha det gott!

Kommentarer